غذاهای سرشار از فیبر مجاز

غذاهایی که خوردن آنها مجاز است:
▪ نان و غلات (شش تا ۱۱ بار در روز)
▪ ماکارونی، پیتزا، پن کیک و ‎.‎.‎. (تهیه شده از غلات کامل، آرد گندم)
▪ نان جو کامل
▪ گندم سیاه و آرد ذرت

▪ بیسکویت گندم کامل
▪ جوی دو سر، سبوس جو، جو
▪ میوه تازه یا خشک، سبزیجات تازه (خرد کردن، پوست کندن، پختن، پوره کردن، آب گرفتن و فرآوری کردن میوه و سبزیجات، میزان فیبر را کاهش می دهد.)
▪ سبزیجات سه تا پنج وعده در روز
▪ کلم بروکلی، گل کلم، هویج، مارچوبه، چغندر، لوبیا سبز، فلفل سبز، پیاز، سیب زمینی با پوست، نخود فرنگی، اسفناج و.‎.‎.


▪ میوه دو تا چهار وعده در روز
▪ سیب، زردآلو، موز، زغال اخته، خرما، انجیر، گریپ فروت، پرتقال، هلو، گلابی، آناناس، شاتوت، گیلاس از میوه های پر فیبر هستند.
▪ شیر و فرآورده های لبنی (دو الی سه وعده در روز)
با افزودن میوه تازه و غلات کامل به ماست یا پنیر می توان میزان فیبر آنها را افزایش داد.
▪ گوشت دو تا سه وعده، روی هم رفته حدود ۱۷۰ گرم در روز. با افزودن سبوس جو یا حبوبات به غذاهای گوشتی مرغ، ماهی و تخم مرغ می توان میزان فیبر آنها را افزایش داد.
▪ تمام انواع حبوبات
▪ کره بادام زمینی
▪ کیک و کلوچه به همراه جوی دو سر و میوه
▪ غذاهایی که مصرف آنها مجاز نیست
هرگونه غذایی که هضم آن سخت باشد مانند مغزها، ذرت، تخمه آفتابگردان وکدو و دانه کنجد.

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *