دیدن تبلیغ برای طلا و جواهر

در قرن بیست و یکم و آن هم سال ۲۰۱۰ کمتر تبلیغی برای طلا و جواهرات دیده می شود و افراد بیشتر گرایش به خرید زیورآلاتی دارند که از جنس نقره، تیتانیوم، نیکل، استیل و سنگ های زینتی ساخته شده باشند.

Image result for ‫طلا جواهر زیور‬‎

این که چرا طلای زرد علی رغم داشتن زیبایی و درخشش و پشتوانه مالی و سرمایه ای، کمتر مورد توجه جوان ها قرار دارد و به آن اهمیتی نمی دهند را باید در رسوخ فرهنگ شرقی بویژه مردمان چین، تایلند و هند جستجو کرد.


استفاده از جواهرات و  گردنبندهایی با مدال هایی چون ک ژدم و اژدها اکنون میان جوانان کشورهای شرق آسیا به یکی از اجزای لاینفک مد بدل شده است و البته این درحالی است که علی رغم باور آنها به نیکویی این اشکال، هیچ اشاره ای به مثبت و خیر بودن این فرم ها در فرهنگ ایرانی نشده است. از نمونه های آن می توان به اژدها اشاره کرد که در فرهنگ های مختلف، معانی متفاوت دارد.

 

Image result for ‫طلا جواهر زیور‬‎

اژدها در فرهنگ چینی ها، آورنده آب و باران لقب دارد در صورتی که در فرهنگ ایران باستان، به عنوان حیوانی با روحیه اهریمنی و ویرانکاری شناخته شده است. ک ژدم نیز در فرهنگ چین آفریننده نور و روشنایی است ولی در فرهنگ ایران به عنوان نماد مرگ، ویرانگری و مصیبت نام گرفته است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *